Co ma najwięcej witaminy C? Najlepsze źródła witaminy C.

0
Co ma najwięcej witaminy C

Powszechnie wiadomo, że witamina C odgrywa ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu ludzkiego organizmu. Zarówno jej niedobór jak i nadmiar może być szkodliwy dla człowieka. Dlatego też warto zadbać o to, aby dostarczać swojemu organizmowi każdego dnia odpowiednią dawkę witaminy C. Dzięki niej będziemy mogli uchronić się przed przeziębianiami, zwiększymy swoją odporność, a także poprawimy kondycję skóry, włosów, czy paznokci. W aptekach dostępnych jest wiele różnych specyfików. My jednak wolimy dostarczać swojemu organizmowi witaminę C w naturalnej postaci. W wielu produktach występuje witamina C, warto zatem wiedzieć, które produkty powinny się znaleźć w Twoim jadłospisie i które mają najwięcej witaminy C.

Gdzie znajdziemy witaminę C?

Słysząc witamina C wielu osobom na myśl przychodzi oczywiście cytryna. Jednak niewiele osób jest świadoma tego, że istnieją inne produkty, które zawierają kilkunastokrotnie więcej witaminy C niż znana wszystkim cytryna. Niektóre produkty mogą być zaskoczeniem, dlatego tym bardziej warto zapoznać się z listą produktów, które zawierają najwięcej witaminy C. Kwas askorbinowy jest kluczowym składnikiem, aby ludzki organizm mógł prawidłowo funkcjonować. Niestety organizm człowieka nie potrafi go wytworzyć, dlatego też należy zadbać o uzupełnienie poziomu witaminy C wzbogacając swoją dietę o odpowiednie produkty.

Właściwości witaminy C!

Witamina C dostarczana do naszego organizmu razem z naturalnymi produktami dużo lepiej się wchłania i dłużej utrzymuje się stężenie terapeutyczne w organizmie. Dlatego też warto codzienny jadłospis uzupełnić o warzywa i owoce będące źródłem witaminy C. Warto wiedzieć o tym, że naturalnej witaminy C nie da się przedawkować. Dzięki niej organizm w pełni może wykorzystywać swoje właściwości, ponadto jest tania i co najważniejsze smaczna. Witaminę C można znaleźć zarówno w warzywach, owocach, ziołach, a także w mięsie, rybach i nabiale. Dlatego też warto wiedzieć, w których składnikach jest najwięcej witaminy C.

Stosując naturalną witaminę C trzeba pamiętać o jednym – witamina C jest rozpuszczalna w wodzie, dlatego też podczas gotowania może dojść do jej strat. Ogólnie witamina C nie lubi żadnej obróbki termicznej. Najkorzystniejsze dla niej jest mrożenie i kiszenie.

Co zawiera i ma najwięcej witaminy C? 11 najlepszych źródeł witaminy C.

Witaminę C można znaleźć w wielu produktach, warto jednak wiedzieć, które produkty zawierają najwięcej witaminy C. Dzięki temu będzie można je wykorzystać podczas przygotowywania posiłków i dostarczyć swojemu organizmowi dużą dawkę witaminy C.

  • Czarna porzeczka, z danych wynika, że w 100 g czarnej porzeczki znajduje się aż 182 mg witaminy C. Oczywiście najwięcej witaminy C można znaleźć w owocu zerwanym prosto z krzaka, jednak bardzo dużo witaminy C znajdzie się także w dżemach, sokach i nalewkach. Poza witaminą C czarna porzeczka jest bogata w witaminy z grupy B, prowitaminę A, a także kwas foliowy, potas, wapń, żelazo, czy magnez.
  • Papryka, zarówno słodka jak i ostra doda smaku nie jednej potrawie, a poza tym jest ona bogatym źródłem zdrowia. Najwięcej witaminy C zawiera jednak czerwona papryka. Papryka jest bogata w potas, wapń oraz polifenole. Warto uzupełnić swój jadłospis o ten produkt.
  • Dzika róża, najczęściej można spotkać ją pod postacią nalewek i przetworów. Najwięcej witaminy mają dojrzałe owoce, dlatego też pozytywnie one wpływają na odporność. Poza witaminą C dzika róża jest bogata również w takie witaminy jak: A, E, B1, B2, K oraz flawonoidy, ksantofile i karotenoidy.
  • Żurawina, w porównaniu do innych produktów w żurawinie znajduje się bardzo duża zawartość witaminy C. Poza tym, że zwiększa ona odporność to chroni również pęcherz moczowy i nerki. Żurawinę można spożywać na świeżo lub ususzoną.
  • Natka pietruszki jest doskonałym dodatkiem do zup i innych potraw, a poza tym stanowi źródło witaminy C i karotenu. Jej spożywanie dobrze wpływa na kondycję skóry i wspomaga układ immunologiczny. Ponadto poprawia przemianę materii. Natka pietruszki jest doskonałym dodatkiem do koktajli i soków. Natka pietruszki jest bogata również w witaminę A i E.
  • Kiwi ma słodko-kwaśny smak. Ten dość egzotyczny owoc jest doskonałym źródłem kwasu askorbinowego. Kiwi wspomaga zarówno odporność, zwalcza wiele infekcji i wpływa na poprawę samopoczucia. Kiwi mogą spożywać także cukrzycy, gdyż ma on niski indeks glikemiczny.
  • Truskawki, kto nie lubi truskawek, niektórzy cały rok czekają na ten właśnie owoc. Truskawki są bogate w witaminę C, a także w kwas foliowy, czy magnez. Warto zatem wykorzystać okres kiedy są dostępne i włączyć je do swojej diety.
  • Brokuł, kalafior, poza tym, że warzywa te zawierają dużą dawkę kwasu askorbinowego posiadają one jeszcze inne zalety. Brokuł zawiera sulforafon, dzięki czemu ma on właściwości antynowotworowe.
  • Chrzan posiada niedużą kaloryczność i jest kwintesencją witaminy C. Korzeń o dość ostrym, charakterystycznym smaku zawiera także prowitaminę A, potas, żelazo, magnez i witaminy z grupy B.
  • Brukselka, nie wszyscy za nią przepadają, może jednak przekonacie się do jedzenia brukselki jak będziecie wiedzieć, że zawiera ona duże ilości witaminy C, betakarotenu, a także witaminy z grupy B i kwas foliowy.
  • Szpinak, posiada naprawdę duże ilości witaminy C, jak również żelaza. Co ważne szpinak posiada bardzo mało kalorii i praktycznie zero tłuszczu.

Gdzie występuje witamina B? Rodzaje witaminy B i występowanie w żywności

Wymienione wyżej produkty nie wyczerpują listy produktów bogatych w witaminę C. Lista jest bardzo długa. My wspomnieliśmy tylko o niektórych produktach, które posiadają duże ilości witaminy C, i które warto byłoby wprowadzić do swojej diety. Jeśli wymienionych wyżej produktów nie było w waszym jadłospisie, to teraz już wiecie co jeść, aby dostarczać swojemu organizmowi jak najwięcej witaminy C.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here