Co oznacza skrót CRM? Najważniejsze cechy dobrego systemu CRM.

1
darmowy system CRM

Każda duża firma stosuje wewnętrzny system do zarządzania pracą pracowników oraz szybkiej i sprawnej komunikacji w strukturze działalności. Wiele osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą np. z dziedziny pozycjonowania stron lub tworzenia sklepów korzysta z systemów CRM do zapisywania najważniejszych informacji potrzebnych do wykonywania rzetelnie swoich obowiązków. Jakie są główne zalety i funkcje systemu CRM? Czym tak naprawdę jest CRM? Na te pytania postaram się odpowiedzieć w tym artykule.

Co oznacza skrót CRM?

System CRM (customer relationship management) oznacza dosłownie zarządzanie relacjami z klientami. CRM-y powstały głównie w celu usprawnienia kanału sprzedaży w danym przedsiębiorstwie, rozwiązanie to pozytywnie wpływa na budowanie bazy kontaktów, utrzymania dobrej relacji z partnerem biznesowym, czy pozyskanie nowych klientów. System CRM często stosowany jest w dużych firmach w celu ułatwienia komunikacji między pracownikami i przydzielenia odpowiednich zadań do wykonania.

Przeczytaj także: Marketing bezpośredni – co to takiego?

CRM – narzędzie niezbędne do prowadzenia działalności.

Każdy CRM powstał w celu udoskonalenia kontaktu z klientem co ma wpływać bezpośrednio na jego zadowolenie oraz na dalszą współpracę. W firmie stosuje się różnego rodzaju narzędzia, procesy czy normy, aby udoskonalić pracę wykonywaną przez pracowników w danej korporacji. Dobry system CRM cechuje się wieloma przydatnymi funkcjami, pomaga uporządkować pracę, pozytywnie wpłynąć na procesy sprzedażowe oraz wdrożenie nowych rozwiązań marketingowych. W dużym stopniu system CRM pomaga zautomatyzować wiele zadań.

Według licznych badań przedstawionych w internecie, dobrze dobrany i funkcjonalny system CRM potrafi znacznie wpłynąć na zyski firmy.

Najważniejsze funkcje dobrego systemu CRM! Jak wybrać odpowiedni CRM?

Aby system CRM pozytywnie wpłynął i usprawnił naszą pracę powinien posiadać kilka ważnych i zróżnicowanych funkcji. Każda firma czy osoba wymaga od systemu innych cech potrzebnych do prowadzenia działalności.

  • proces sprzedaży i obsługi klienta,
  • zarządzanie dokumentami,
  • wewnętrzny system komunikacji między pracownikami,
  • wbudowany kalendarz spotkań oraz terminów,
  • rozbudowana i przejrzysta baza kontaktów,
  • możliwość wysłania wiadomości e-mail do klientów (zintegrowana poczta) oraz system newsletter,
  • generowanie raportów i analiza danych,
  • katalog produktów,
  • zrządzanie uprawnieniami,
  • łatwa integracja i obsługa systemu,
  • dostęp na urządzeniach mobilnych,
  • wsparcie ze strony producenta systemu CRM.

Wybór odpowiedniego CRM-u to nie łatwe zadanie, warto przed wdrożeniem przetestować kilka popularnych rozwiązań. Dobrze dobrany system pozwala znacznie skrócić cykl sprzedaży oraz zredukować koszty administracyjne. Największą zaletą jest oszczędność czasu, pracownicy korzystający z CRM-a znacznie szybciej realizują swoje zadania, czas realizacji zamówień znacząco wzrasta, co sprzyja dobrym relacją z klientem.

Bardzo ważnym czynnikiem każdej dobrze działającej firmy jest komunikacja wewnętrzna. Stały rozwój i wdrażanie nowym rozwiązań w firmie to główny czynnik sprzyjający dalszemu rozwojowi przedsiębiorstwa.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here