
Każda duża firma stosuje wewnętrzny system do zarządzania pracą pracowników oraz szybkiej i sprawnej komunikacji w strukturze działalności. Wiele osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą np. z dziedziny pozycjonowania stron lub tworzenia sklepów korzysta z systemów CRM do zapisywania najważniejszych informacji potrzebnych do wykonywania rzetelnie swoich obowiązków. Jakie są główne zalety i funkcje systemu CRM? Czym tak naprawdę jest CRM? Na te pytania postaram się odpowiedzieć w tym artykule.
Spis treści
Co oznacza skrót CRM?
System CRM (customer relationship management) oznacza dosłownie zarządzanie relacjami z klientami. CRM-y powstały głównie w celu usprawnienia kanału sprzedaży w danym przedsiębiorstwie, rozwiązanie to pozytywnie wpływa na budowanie bazy kontaktów, utrzymania dobrej relacji z partnerem biznesowym, czy pozyskanie nowych klientów. System CRM często stosowany jest w dużych firmach w celu ułatwienia komunikacji między pracownikami i przydzielenia odpowiednich zadań do wykonania.
Przeczytaj także: Marketing bezpośredni – co to takiego?
CRM – narzędzie niezbędne do prowadzenia działalności.
Każdy CRM powstał w celu udoskonalenia kontaktu z klientem co ma wpływać bezpośrednio na jego zadowolenie oraz na dalszą współpracę. W firmie stosuje się różnego rodzaju narzędzia, procesy czy normy, aby udoskonalić pracę wykonywaną przez pracowników w danej korporacji. Dobry system CRM cechuje się wieloma przydatnymi funkcjami, pomaga uporządkować pracę, pozytywnie wpłynąć na procesy sprzedażowe oraz wdrożenie nowych rozwiązań marketingowych. W dużym stopniu system CRM pomaga zautomatyzować wiele zadań.
Według licznych badań przedstawionych w internecie, dobrze dobrany i funkcjonalny system CRM potrafi znacznie wpłynąć na zyski firmy.
Najważniejsze funkcje dobrego systemu CRM! Jak wybrać odpowiedni CRM?
Aby system CRM pozytywnie wpłynął i usprawnił naszą pracę powinien posiadać kilka ważnych i zróżnicowanych funkcji. Każda firma czy osoba wymaga od systemu innych cech potrzebnych do prowadzenia działalności.
- proces sprzedaży i obsługi klienta,
- zarządzanie dokumentami,
- wewnętrzny system komunikacji między pracownikami,
- wbudowany kalendarz spotkań oraz terminów,
- rozbudowana i przejrzysta baza kontaktów,
- możliwość wysłania wiadomości e-mail do klientów (zintegrowana poczta) oraz system newsletter,
- generowanie raportów i analiza danych,
- katalog produktów,
- zrządzanie uprawnieniami,
- łatwa integracja i obsługa systemu,
- dostęp na urządzeniach mobilnych,
- wsparcie ze strony producenta systemu CRM.
Wybór odpowiedniego CRM-u to nie łatwe zadanie, warto przed wdrożeniem przetestować kilka popularnych rozwiązań. Dobrze dobrany system pozwala znacznie skrócić cykl sprzedaży oraz zredukować koszty administracyjne. Największą zaletą jest oszczędność czasu, pracownicy korzystający z CRM-a znacznie szybciej realizują swoje zadania, czas realizacji zamówień znacząco wzrasta, co sprzyja dobrym relacją z klientem.
Bardzo ważnym czynnikiem każdej dobrze działającej firmy jest komunikacja wewnętrzna. Stały rozwój i wdrażanie nowym rozwiązań w firmie to główny czynnik sprzyjający dalszemu rozwojowi przedsiębiorstwa.
Fajny tekst. My w firmie używamy CRM od Firmao.pl