Co to jest trade marketing?

0
trade marketing

Prowadząc firmę wiele osób zapomina jak ważnym elementem jest marketing. To właśnie przez wdrożenie skutecznych działań marketingowych możemy wypromować produkt oraz zwiększyć jego sprzedaż. Wiele agencji i domów mediowych korzysta z trade marketingu. Bez wątpienia metoda ta staje się obecnie bardzo popularna. W tym artykule postaram się przybliżyć pojęcie trade marketingu oraz strategii, jakie za sobą niesie.

Firma, która wprowadza na rynek nowy produkt, chętnie korzysta z różnych działań marketingowych, aby sprzedaż danego produktu czy usługi była większa. Działania ta mają głównie na celu poprawienie świadomości marki oraz poprawienie wizerunki korzystając z mediów tradycyjnych, oraz nowoczesnych. W poprzednim artykule poruszyliśmy temat marketingu bezpośredniego, zachęcam do przeczytania wpisu – Marketing bezpośredni – co to takiego?

Czym jest trade marketing? Strategia trade marketingowa.

Trade marketing, czyli marketing handlowy, jak każda metoda promocji ma na celu wdrożenie skutecznych działań marketingowych, które wpłyną korzystnie na sprzedaż oraz ekspozycję produktu w dystrybucji. Trade marketing bazuje na podejmowaniu działań z myślą o nawiązaniu relacji partnerskich między wszystkimi podmiotami zajmującymi się dystrybucją i promocją produktów.

Działania trade marketingowe skupione są na 3 głównych aspektach:

  1. dystrybucja
  2. ekspozycja
  3. rekomendacja

Każda strategia marketingowa powinna zostać skutecznie przeanalizowana przed wdrożeniem jej w danej firmie. Strategia trade marketingowa powinna pamiętać o głównym celu, jakim jest łatwe i skuteczne dotarcie od producenta do klienta.

Trade marketing w praktyce!

Tak jak wspomniałem wcześniej trade marketing w praktyce działa głównie na trzech filarach, jakim jest dystrybucja, ekspozycja oraz rekomendacja produktu lub usługi. W celu przeprowadza skutecznych działań z tego zakresu, warto uwzględnić:

  1. badania i analizę rynku,
  2. analizę sprzedaży konkurencji,
  3. wykorzystanie materiałów wspomagających sprzedaż – reklama w internecie, ulotki, bannery lub inne broszury,

Wszystkie działania można wykonać samodzielnie, wiele agencji pomaga w planowaniu odpowiedniej strategi oraz wdrożeniu ich w danej firmie.

Zakres trade marketingu

Skuteczny marketing to bardzo szerokie zagadnienie, w sieci znajdziemy jednak wiele książek oraz szkoleń na temat trade marketingu. Jeżeli wykażemy się chęcią nauki nowych zagadnień oraz możliwością rozwoju to bez trudu opanujemy wiele działań, które przyczynią się do wzrostu sprzedaży w naszej firmie.

Trade marketing wymaga od nas wprowadzenie bardzo wielu skutecznych działań:

  • opracowanie i stworzenie stabilnej sieci dystrybucji, przede wszystkim odpowiednio dopasowanej do naszej branży i atrakcyjnej dla producenta,
  • skuteczne zwiększenie udziału w rynku, czyli zwiększenie sprzedaży produktów lub usług,
  • wybór odpowiednich metod promocji produktu, w celu trafienia do znacznie szerszej grupy odbiorców niż konkurencja,
  • ważnym czynnikiem jest także zbudowanie dobrych relacji między wszystkimi podmiotami działającymi w zakresie produkcji i dystrybucji produktów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here