
Allegro to najpopularniejsza platforma aukcyjna dostępna w Polsce. Każdego dnia kilkaset tysięcy osób licytuje i kupuje przedmioty korzystając z serwisu Allegro. Często zdarza się, że zakupiliśmy produkty, które nie do końca nas interesują lub nie spełniają one w 100% naszych oczekiwań. W takim przypadku nawet po opłaceniu zakupu możemy anulować zamówienie, jednak wymaga to podjęcia przez nas kilku kroków.
Allegro to największa platforma przeznaczona do handlu przez internet, uruchomiona została w 1999 roku. Serwis aukcyjny posiada ponad 20 milionów zarejestrowanych klientów. Każdy dzień to ponad milion transakcji i sprzedanych przedmiotów. W serwisie znajdziemy ponad 90 milionów ofert, wiele sklepów funkcjonuje wyłącznie na allegro. Ponad 100 tysięcy firm na Allegro ma status firmowy. Przy tak dużej ilości sprzedawanych rzeczy, pomyłki i problemy zdarzają się dość często. Wielu sprzedawców bez problemu anuluje nasze zakupy, jeśli zgłosimy taką informację. W tym poradniku przedstawimy jak anulować zakup na Allegro.
Spis treści
Anulowanie zakupu na Allegro 2019
Jeśli nie chcesz finalizować transakcji zakupu przedmiotu lub przedmiotów u sprzedającego, możesz wysłać wiadomość do sprzedawcy z prośbą o anulowanie zakupu. W przypadku nieopłacenia przez nas zakupów sprzedawca powinien bez trudu anulować nasz zakup. Niestety serwis Allegro nie posiada wbudowanej funkcji i opcji, która bez trudu anuluje nasz zakup. Opcja ta dostępna jest tylko i włącznie w przypadku zakupu kilku rzeczy na jednej aukcji, wtedy pojawia się możliwość zrezygnowania z części produktów.
Wysyłając wiadomość do sprzedającego poproś o anulowanie zakupu. W wiadomości warto dodać przyczynę anulowania naszego zamówienia. Pamiętaj, że sprzedawca nie musi zgodzić się na anulowanie zakupu, jednak z większości przypadków sprzedawcy idą na rękę klientowi i polubownie załatwiają te sprawę.
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia naszej wiadomości sprzedawca, który anulował zakup zwróci się do serwisu Allegro z wnioskiem o zwrot prowizji. Z tytułu braku finalizacji zamówienia. My jako klienci otrzymamy wiadomość e-mail od Allegro, aby potwierdzić wersję sprzedawcy, od którego nie kupiliśmy przedmiotu. Na odpowiedź mamy 7 dni, jeśli w tym czasie nie odpowiemy TAK lub NIE, Allegro automatycznie przyzna zwrot prowizji sprzedającemu.
Znacznie więcej problemów może być w przypadku, jeśli nasze zakupy opłacimy, a sprzedawca wyślę już do nas paczkę. Wtedy pozostaje nam nie przyjmować paczki. Przesyłka zostanie zwrócona do sprzedawcy, a my w ciągu 14 dni powinniśmy złożyć wniosek o rezygnację z umowy i zwrot pieniędzy za zakup. Niestety w tym przypadku możemy zostać obarczeni przez serwis Allegro prowizją, która zazwyczaj ponosi sprzedawca.
Ważne: Jakiś czas temu po anulowaniu aukcji na Allegro zdarzały się przypadki, w których klient otrzymywał upomnienie, ostrzeżenie, a nawet dochodziło do zablokowania konta.
Zobacz także: Jak usunąć konto na Allegro?
Wycofanie z licytacji
Allegro to także wiele licytacji, wiele osób korzysta z tej formy zakupów, aby wylicytować znacznie lepszą ceną niż w przypadku tradycyjnego zakupu. Jeśli chcemy zrezygnować z licytacji danego przedmiotu należy wejść na stronę Moje Allegro > Moje zakupy > Licytacje i Kup Teraz > Licytuję. Kolejnym krokiem jest wybranie przy nazwie licytowanego przedmiotu Opcji – Prośba o wycofanie. Należy uzasadnić powód naszej rezygnacji z licytacji i kliknąć przycisk Zatwierdź. Nasz wniosek trafi do sprzedającego, od niego zależy czy zgodzi się on na anulowanie naszej oferty.
Masz pytania?
Masz jakieś pytania odnoszące się do przygotowanego poradnika? Masz problem? Potrzebujesz naszej pomocy lub wskazówki? Skorzystaj z dostępnych z opcji kontaktu z naszą redakcją: napisz do nas w komentarzu, korzystając z formularza poniżej, gdzie możesz uzyskać pomoc od innych użytkowników lub jednego z naszych redaktorów, lub wyślij do nas wiadomość!