Jak anulować zakup na Allegro?

Jak anulować zakup na Allegro

Allegro to najpopularniejsza platforma aukcyjna dostępna w Polsce. Każdego dnia kilkaset tysięcy osób licytuje i kupuje przedmioty korzystając z serwisu Allegro. Często zdarza się, że zakupiliśmy produkty, które nie do końca nas interesują lub nie spełniają one w 100% naszych oczekiwań. W takim przypadku nawet po opłaceniu zakupu możemy anulować zamówienie, jednak wymaga to podjęcia przez nas kilku kroków.

Allegro to największa platforma przeznaczona do handlu przez internet, uruchomiona została w 1999 roku. Serwis aukcyjny posiada ponad 20 milionów zarejestrowanych klientów. Każdy dzień to ponad milion transakcji i sprzedanych przedmiotów. W serwisie znajdziemy ponad 90 milionów ofert, wiele sklepów funkcjonuje wyłącznie na allegro. Ponad 100 tysięcy firm na Allegro ma status firmowy. Przy tak dużej ilości sprzedawanych rzeczy, pomyłki i problemy zdarzają się dość często. Wielu sprzedawców bez problemu anuluje nasze zakupy, jeśli zgłosimy taką informację. W tym poradniku przedstawimy jak anulować zakup na Allegro.

Anulowanie zakupu na Allegro 2019

Jeśli nie chcesz finalizować transakcji zakupu przedmiotu lub przedmiotów u sprzedającego, możesz wysłać wiadomość do sprzedawcy z prośbą o anulowanie zakupu. W przypadku nieopłacenia przez nas zakupów sprzedawca powinien bez trudu anulować nasz zakup. Niestety serwis Allegro nie posiada wbudowanej funkcji i opcji, która bez trudu anuluje nasz zakup. Opcja ta dostępna jest tylko i włącznie w przypadku zakupu kilku rzeczy na jednej aukcji, wtedy pojawia się możliwość zrezygnowania z części produktów.

Wysyłając wiadomość do sprzedającego poproś o anulowanie zakupu. W wiadomości warto dodać przyczynę anulowania naszego zamówienia. Pamiętaj, że sprzedawca nie musi zgodzić się na anulowanie zakupu, jednak z większości przypadków sprzedawcy idą na rękę klientowi i polubownie załatwiają te sprawę.

W przypadku pozytywnego rozpatrzenia naszej wiadomości sprzedawca, który anulował zakup zwróci się do serwisu Allegro z wnioskiem o zwrot prowizji. Z tytułu braku finalizacji zamówienia. My jako klienci otrzymamy wiadomość e-mail od Allegro, aby potwierdzić wersję sprzedawcy, od którego nie kupiliśmy przedmiotu. Na odpowiedź mamy 7 dni, jeśli w tym czasie nie odpowiemy TAK lub NIE, Allegro automatycznie przyzna zwrot prowizji sprzedającemu.

Znacznie więcej problemów może być w przypadku, jeśli nasze zakupy opłacimy, a sprzedawca wyślę już do nas paczkę. Wtedy pozostaje nam nie przyjmować paczki. Przesyłka zostanie zwrócona do sprzedawcy, a my w ciągu 14 dni powinniśmy złożyć wniosek o rezygnację z umowy i zwrot pieniędzy za zakup. Niestety w tym przypadku możemy zostać obarczeni przez serwis Allegro prowizją, która zazwyczaj ponosi sprzedawca.

Ważne: Jakiś czas temu po anulowaniu aukcji na Allegro zdarzały się przypadki, w których klient otrzymywał upomnienie, ostrzeżenie, a nawet dochodziło do zablokowania konta.

Zobacz także: Jak usunąć konto na Allegro?

Wycofanie z licytacji

Allegro to także wiele licytacji, wiele osób korzysta z tej formy zakupów, aby wylicytować znacznie lepszą ceną niż w przypadku tradycyjnego zakupu. Jeśli chcemy zrezygnować z licytacji danego przedmiotu należy wejść na stronę Moje Allegro > Moje zakupy > Licytacje i Kup Teraz > Licytuję. Kolejnym krokiem jest wybranie przy nazwie licytowanego przedmiotu OpcjiProśba o wycofanie. Należy uzasadnić powód naszej rezygnacji z licytacji i kliknąć przycisk Zatwierdź. Nasz wniosek trafi do sprzedającego, od niego zależy czy zgodzi się on na anulowanie naszej oferty.

5/5 - (głosów: 1)

Bartosz

Twórca i administrator portalu Ktosiek.pl. Zapalony webmaster z licznymi stronami na swoim koncie. Jego życie dzielą dwie pasje, tworzenie stron, SEO, marketing oraz siłownia i street workout. W wolnych chwilach entuzjasta seriali o gangsterach i ekstremalnych wycieczek rowerowych. Człowiek, który swoją wiedzę i szybkość jej przyjmowana przekłada na treści na portalu. Pełen zaangażowania i realizmu z bezpieczną dawką marzyciela.

Więcej z kategorii:

Masz pytania?


Masz jakieś pytania odnoszące się do przygotowanego poradnika? Masz problem? Potrzebujesz naszej pomocy lub wskazówki? Skorzystaj z dostępnych z opcji kontaktu z naszą redakcją: napisz do nas w komentarzu, korzystając z formularza poniżej, gdzie możesz uzyskać pomoc od innych użytkowników lub jednego z naszych redaktorów, lub wyślij do nas wiadomość!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.