
Operatorzy komórkowi kuszą swoimi ofertami nowych klientów, łączenie usług, rabaty na zakupy czy telefon za darmo w abonamencie. Niestety stali klienci mają często znacznie gorsze oferty i promocje, dlatego wielu osób decyduje się wypowiedzieć umowę z Orange aby móc otrzymać więcej korzyści.
Spis treści
Ile wynosi depozyt w Orange?
Większość firm przy podpisaniu umowy z nowym klientem zabezpiecza się depozytem w formie pieniężnej – informacje o wysokości kaucji zawarte są w umowie. W moim przypadku było to 300 zł, natomiast zdarzają się także depozyty w wysokości aż 760 zł.
Jak odzyskać depozyt w Orange?
Jak się okazuje podczas podpisania umowy z konsultantem jesteśmy zapewniani, że o zwrot depozytu możemy ubiegać się po opłaceniu terminowo trzech pierwszych faktur. Rzeczywistość bywa zupełnie inna. Osobiście ubiegałem się aż kilka razy o zwrot, za każdym razem otrzymywałem sms-a od Orange, że zwrot będzie możliwy po opłaceniu 6 faktur. Następnie 10 a na końcu stanęło na 12 fakturach. Gdybym nie chciał zwrotu w formie pieniężnej lecz na poczet przyszłych faktur nie byłoby tyle problemu, jednak jak sama nazwa wskazuje jest to depozyt wpłacany pieniężnie więc właśnie w tej samej formie chciałem odzyskać swoje pieniądze. W końcu udało się odzyskać zwrot po wielu próbach i minutach spędzonych na rozmowie z konsultantami. Po opłaceniu w terminie 12 faktur otrzymałem zwrot depozytu w wysokości 300 zł na konto bankowe. Rada dla was, bądźcie bardziej uparci niż operator, to zawsze skutkuje.
Jak złożyć wniosek o zwrot depozytu Orange?
W regulaminie Orange zwarta jest informacja, że depozyt w wysokości 300 zł będzie możliwy do odzyskania po 3 miesiącach, natomiast w wysokości 760 zł po 6 miesiącach, nie ma żadnej informacji na temat terminowej opłaty faktur. Operator stosuje tę zasadę rozliczając zgłoszenia. Jeżeli minie wymagany okres, po którym możemy ubiegać się o zwrot depozytu mamy kilka możliwości załatwienia sprawy. Najłatwiejszą metodą jest zlecenie telefoniczne w Biurze Obsługi Klienta (BOK) pod numerem *100 lub 510 100 100, możemy także wysłać wniosek pisemnie na adres siedziby firmy lub udać się osobiście do Salonu Orange (pamiętaj aby zabrać ze sobą potwierdzenie wpłacenia depozytu). W aplikacji Mój Orange możemy śledzić aktualny status naszego zgłoszenia oraz sprawdzić stan konta. Operator pozwala nam wybrać w jakiej formie depozyt będzie rozliczony. Możemy wybrać uznanie kwoty na poczet przyszłych faktur lub poprosić o zwrot depozytu na konto bankowe. Czas realizacji zwrotu depozytu do 4 tygodni.
Masz pytania?
Masz jakieś pytania odnoszące się do przygotowanego poradnika? Masz problem? Potrzebujesz naszej pomocy lub wskazówki? Skorzystaj z dostępnych z opcji kontaktu z naszą redakcją: napisz do nas w komentarzu, korzystając z formularza poniżej, gdzie możesz uzyskać pomoc od innych użytkowników lub jednego z naszych redaktorów, lub wyślij do nas wiadomość!