Jak skutecznie promować firmę na portalu Facebook?

promowanie firmy na facebooku

Social media to zdecydowanie jedno z najpopularniejszych i najpotężniejszych narzędzi do przeprowadzenia skutecznych działań marketingowych w internecie. Promocja na Facebooku stała się znacznie popularniejsza, przez znaczne utrudnione zasięgi, prowadzenie fanpage już nie wystarczy, aby dotrzeć do klientów. Facebook udostępnia wiele narzędzi marketingowych, dzięki którym nawet osoby początkujące poradzą sobie z przeprowadzeniem kampanii marketingowej na facebooku.

Portale społecznościowe pozwalają nie tylko na wygodne komunikowanie się z ich pomocą czy też dzielenie się ciekawymi informacjami znalezionymi w sieci, ale również dzięki takim stronom można skutecznie promować swoją firmę. Samo założenie Fanpage’a na Facebooku to jednak nie wszystko, trzeba jeszcze wiedzieć, co zrobić, aby stał się on popularniejszy oraz przyczynił się do rozwoju naszej firmy lub sklepu internetowego.

Promowanie firmy na facebook’u – od czego zacząć?

Podstawową czynnością, dzięki której można promować firmę na Facebooku, jest założenie dla niej konta. Wszystkie elementy możemy stworzyć i umieścić samodzielnie, nie musimy od razu powierzać tej czynności agencji marketingowej. Przygotowanie estetycznego i czytelnego fanpage nie jest trudnym zadaniem.

W przypadku gdy prowadzenie firmowego fanpage zabiera Ci zbyt wiele czasu, warto powierzyć te zadanie dobrej agencji, która wesprze Twoje zadania lub zajmie się wszystkimi działaniami związanymi z facebookiem.

Na FanPage’u powinny znaleźć się wartościowe i ciekawe informacje nie tylko w formie pisanej. Na stronie warto dodać logo firmy, zdjęcia, w dostępnych zakładkach można dodać godziny otwarcia firmy, jej ofertę, adres strony, lokalizację firmy oraz podstawowe dane kontaktowe (telefon, adres e-mail). Dla nowych użytkowników można przygotować specjalną stronę powitalną, a dla tych stałych, specjalne strony, które dostępne są dopiero po zalogowaniu i kliknięciu Like na Fanpage’u. Warto także odpowiednio skonfigurować Messengera, który ułatwi kontakt z użytkownikami.

Jak stworzyć profesjonalną grafikę na Facebooka lub bloga?

Wartościowa i aktualna treść

Prowadząc fanpage, warto zadbać o jego regularne aktualizowanie, to znacznie poprawi konwersje i aktywność użytkowników. Najważniejsze jest, aby na bieżąco informować wszystkich fanów o najważniejszych wydarzeniach z życia firmy, promocjach, rabatach, nowościach. Facebook umożliwia nam na bezpośredni kontakt z klientami, bądź otwarty na wskazówki na temat polepszenia działania firmy czy poprawienia wizerunku firmy. Warto zatem aktywnie uczestniczyć w życiu firmy na Facebooku.

Konkursy facebookowe, gry, aplikacje

Facebook oddaje w ręce przedsiębiorców, którzy chcą się na nim promować, wiele interesujących rozwiązań. Można między innymi postawić na praktyczne aplikacje, dzięki którym Fanpage będzie mógł stać się jeszcze atrakcyjniejszy. Wiele osób uwielbia grać w gry na Facebooku, więc warto wykorzystać to w celach marketingowych. Także precyzyjnie przeprowadzona kampania reklamowa skierowana do wybranej grupy jest strzałem w dziesiątkę. Pamiętaj, że nie liczy się tylko zasięg, ale dotarcie do odpowiedniej grupy naszych potencjalnych klientów.

W przypadku szerokich działań marketingowych, należy odpowiednio przemyśleć swoje cele oraz sposób ich realizacji. Facebook walczy ze spamem, użytkownicy portalu również za nim nie przepadają, warto zachować umiar!

5/5 - (głosów: 1)

Bartosz

Twórca i administrator portalu Ktosiek.pl. Zapalony webmaster z licznymi stronami na swoim koncie. Jego życie dzielą dwie pasje, tworzenie stron, SEO, marketing oraz siłownia i street workout. W wolnych chwilach entuzjasta seriali o gangsterach i ekstremalnych wycieczek rowerowych. Człowiek, który swoją wiedzę i szybkość jej przyjmowana przekłada na treści na portalu. Pełen zaangażowania i realizmu z bezpieczną dawką marzyciela.

Więcej z kategorii:

Masz pytania?


Masz jakieś pytania odnoszące się do przygotowanego poradnika? Masz problem? Potrzebujesz naszej pomocy lub wskazówki? Skorzystaj z dostępnych z opcji kontaktu z naszą redakcją: napisz do nas w komentarzu, korzystając z formularza poniżej, gdzie możesz uzyskać pomoc od innych użytkowników lub jednego z naszych redaktorów, lub wyślij do nas wiadomość!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.