Jak zoptymalizować bloga pod kątem SEO?

optymalizacja treści i artykułów na blogu

Optymalizacja treści jest kluczowym czynnikiem pozycjonowania stron, dlatego należy zwracać uwagę na kilka zasad. Treści, jakie umieszczane są na stronie powinny być wartościowe, nie należy zwiększać sztucznie ilości słów kluczowych w artykule. Spowoduje to całkiem odwrotny rezultat. Słowa kluczowe muszą znajdować się w tytule artykułu oraz w treści jednak w sposób naturalny. Pamiętajmy, że piszemy bloga głównie dla osób, a nie pod robota Google. Wielu początkujących blogerów nie wie jak prawidłowo zoptymalizować bloga pod kątem SEO, nie jest to żadna wiedza tajemna. W sieci znajdziemy naprawdę wiele poradników jak skutecznie poprawić widoczność naszych artykułów w Google. Zacznijmy od podstaw i najważniejszych elementów!

Jak zoptymalizować treść bloga pod kątem SEO?

Jednym z ważnych elementów, jakie powinniśmy wziąć pod uwagę podczas pozycjonowania strony jest optymalizacja treści oraz budowa witryny. Dla niektórych osób nie jest to ważny element, jednak dla wyszukiwarek znaczący. Witryna musi zostać tak zmodyfikowana, by była ona przyjazna dla wyszukiwarek. Treści zawarte na danej stronie powinny być unikalne, wartościowe i wyczerpujące. Jeśli nie wiemy, czy pozycjonowanie zostało odpowiednio wykonane, to również możemy skorzystać z innej możliwości. Jest nią oczywiście audyt SEO. Na czym on polega? Przede wszystkim ma za zadanie zweryfikować wszystkie błędy i braki, jakie są na danej witrynie. Dobrze zoptymalizowany blog lub strona znacznie lepiej będzie się pozycjonować.

Zobacz także: Jak skutecznie zabezpieczyć treść na blogu!

Optymalizacje artykułów na blogu zacznij od:

  • Doboru odpowiednich słów kluczowych – tutaj przychodzi z pomocą wiele narzędzi wspomagający wyszukiwanie słów kluczowych – SENUTO, UbberSuggest, AnswerThePublic czy KwFinder.
  • Tytuł strony (title) – jest to czynnik rankingowy, dlatego warto odpowiednio go zoptymalizować pod kątem SEO. Długość nie powinna przekraczać 50 – 60 znaków ze spacjami.
  • Opis strony (meta description) – nie jest to czynnik wpływający na pozycję w Google. Opis powinien mieścić się w przedziale 140 – 170 znaków.
  • Nagłówki H1 i H2, H3 – dobór odpowiednich nagłówków i jej struktury. Każdy wpis powinien posiadać nagłówek główny, czyli H1. Pozostałe nagłówki używamy podczas pisania kolejnym akapitów naszego artykułu.
  • Treść artykułu – wszystkie wpisy, które tworzysz powinny maksymalnie wyczerpać temat w danej kategorii. Pamiętaj o wartościowej i unikalnej treści. Jeżeli nie wiesz co umieścić we wpisie wystarczy sprawdzić wyniki wyszukiwania na interesującą nas frazę kluczową. Strony w TOP10 to świetnie źródło inspiracji na rozbudowanie wpisu o kolejne akapity oraz uzupełnienie go o materiały video czy infografiki.
  • Uzupełnienie atrybutu ALT oraz title w obrazkach umieszczonych w artykule oraz obrazku głównym naszego wpisu,
  • Wewnętrzne linkowanie strony – zadbaj o odpowiednie linkowanie między artykułami na swoim blogu, wspomoże to indeksowanie podstron oraz przyczyni się do większego zaangażowania przez czytelnika.

Jeżeli zamierzasz optymalizować już zaindeksowane treści w Google, warto po każdej korekcie i zmianie zgłosić stronę do ponownej indeksacji. W narzędziach dla webmasterów wklej odnośnik do wpisu w miejscu Sprawdź dowolny URL w „nazwa strony”, następnie zgłoś zmodyfikowaną podstronę lub artykuł. Zmiany w indeksie wyszukiwarki często widoczne są po kilku minutach od zgłoszenia.

Nikt nie wie dokładnie, jakimi algorytmami posługuje się Google, ale często można zauważyć, że po nowych zmianach na stronie lub dopisaniu wartościowego contentu, możemy dostać „kopa do przodu” w wynikach wyszukiwania, coś w rodzaju premii za aktualizację treści witryny. Kilka tygodni później, premia ta znika i liczba odwiedzin może być nieco zmniejszona – ale dobrze dobrana zawartość będzie zawsze na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Jak to mówią specjaliści „Content is KING”.

Dlaczego warto zoptymalizować bloga?

Podczas tworzenia nowego artykułu na naszego bloga, warto zadbać od razu o jego odpowiednią optymalizację. Czynność ta nie jest czasochłonna, a przynosi w dłuższym czasie znacznie więcej korzyści w postaci większej ilości odwiedzających. Jeżeli posiadasz bloga kilkuletniego warto wrócić do starszych wpisów i sprawdzić je pod kątem SEO. Mamy nadzieje, że powyższe rady zostały jasno opisanie i nawet osoby początkujące poradzą się z optymalizacją treści na blogu.

Oceń ten post!

Bartosz

Twórca i administrator portalu Ktosiek.pl. Zapalony webmaster z licznymi stronami na swoim koncie. Jego życie dzielą dwie pasje, tworzenie stron, SEO, marketing oraz siłownia i street workout. W wolnych chwilach entuzjasta seriali o gangsterach i ekstremalnych wycieczek rowerowych. Człowiek, który swoją wiedzę i szybkość jej przyjmowana przekłada na treści na portalu. Pełen zaangażowania i realizmu z bezpieczną dawką marzyciela.

Więcej z kategorii:

Masz pytania?


Masz jakieś pytania odnoszące się do przygotowanego poradnika? Masz problem? Potrzebujesz naszej pomocy lub wskazówki? Skorzystaj z dostępnych z opcji kontaktu z naszą redakcją: napisz do nas w komentarzu, korzystając z formularza poniżej, gdzie możesz uzyskać pomoc od innych użytkowników lub jednego z naszych redaktorów, lub wyślij do nas wiadomość!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.