
Od pewnego czasu popularnym i bezpiecznym sposobem blokowania smartfona jest Touch ID, czyli czytnik linii papilarnych. W iPhonie także dostępna jest ta metoda odblokowywania smartfona. Jednak wielu użytkowników iPhone skarży się na brak możliwości aktywacji Touch ID w swoim telefonie. Postaramy się pomóc rozwiązać ten problem.
Spis treści
Nie można aktywować Touch ID na tym iPhonie – najczęstsza przyczyna
Touch ID to nic innego jak wbudowany czytnik, który weryfikuje właściciela telefonu na podstawie linii papilarnych. Przed włączeniem funkcji Touch ID należy ją odpowiednio skonfigurować zgodnie z zaleceniami producenta. Podczas konfiguracji czytnika, zostaniemy poproszeni o utworzenie specjalnego kodu bezpieczeństwa od odblokowywania telefonu, następnym krokiem będzie konfiguracja samego czytnika. W tym celu należy wybrany palec przeskanować pod różnym kątem, tak aby odblokowywanie telefonu odbywało się szybko i płynnie.
W przypadku gdy czytnik (Touch ID) w iPhonie nie działa, warto sprawdzić poniższe sposoby na rozwiązanie tego problemu:
- pierwszym krokiem będzie odpowiednie wytarcie przycisku aktywującego czytnik, jeżeli jest mokry lub tłusty może to znacznie utrudnić jego pracę,
- aktualizacja systemu iOS, każda aktualizacja udostępniona przez firmę Apple posiada kilka poprawek oraz udoskonaleń. Warto na bieżąco aktualizować swojego iPhone.
- Jeżeli powyższe metody nie pomogą, należy wejść do Ustawień telefonu, z menu wybrać opcję Touch ID i kod. W tym miejscu sprawdź, czy funkcja Odblokowywana iPhone jest aktywna oraz czy odcisk palca został poprawnie dodany do telefonu.

Nie można aktywować Touch ID na iPhonie
W sytuacji, gdy nadal nie możemy aktywować Touch ID na iPhonie lub czytnik nie działa prawidłowo warto zwrócić uwagę na:
- wilgotność na przycisku,
- pot na dłoniach.
- palce pokryte kremem lub olejkiem,
- różnego rodzaju skaleczenia.
Czynniki te mogą znacząco wpłynąć na poprawne działanie czytnika linii papilarnych. Pamiętaj, że telefon może nie reagować poprawnie na nasz odcisk palca po wielu czynnościach między innymi pływaniu, gotowaniu czy siłowni. Jeżeli nie musisz dodaj tylko jeden odcisk palca do telefonu, każdy kolejny odcisk może negatywnie wpłynąć na szybkość działania czytnika.
Jeśli powyższe porady nie pomogą uruchomić Touch ID lub podczas konfiguracji pojawia się komunikat Nie można ukończyć konfiguracji Touch ID, to najlepszym rozwiązaniem będzie skontaktowanie się ze wsparciem firmy Apple lub zgłoszenie urządzenia do autoryzowanego serwisu Apple.
Masz pytania?
Masz jakieś pytania odnoszące się do przygotowanego poradnika? Masz problem? Potrzebujesz naszej pomocy lub wskazówki? Skorzystaj z dostępnych z opcji kontaktu z naszą redakcją: napisz do nas w komentarzu, korzystając z formularza poniżej, gdzie możesz uzyskać pomoc od innych użytkowników lub jednego z naszych redaktorów, lub wyślij do nas wiadomość!